Monday, August 18, 2008

Ge mig boktips

Gjorde en god röra igår för att hotta upp fruktsalladen: Turkisk yoghurt, en aning vanlig yoghurt (för att den ska bli mer lätt att röra ihop), kardemumma och liiite honung. Kanongott och rekommenderas varmt.

Efter att ha haft en radda med böcker som jag har sett fram emot att läsa, har jag nu läst färdigt dem alla. Igår kväll fick jag gå till bokhyllan och plocka fram en pocket som jag ännu inte hunnit läsa, men som jag inte är speciellt sugen på. Jag vet ju att många av er läser. Har nig något tips på en bok som ni tror jag skulle gilla? Jag är allätare även om jag inte är något större fan av deckare. Är det en bra deckare kan jag läsa.

5 comments:

Saga said...

Jag köpte en bok i taxfreen i Dubai (jag vet, jag sa det bara för att det låter flashigt hehe) för att ha nåt att läsa på planet. The Ex-Boyfriends Hand Book av Matt Dunn. Lagom lättsmält tänkte jag, men blev förvånad när jag började närma mig slutet och inte ville att boken skulle ta slut. Rolig och ganska tänkvärd bok, den kan jag rekommendera!

A-K said...

Har du läst Slam?

Kattis said...

Klart jag har. Det var ju flera veckor sen jag fick den.

Katarina Bildström said...

"En sorts kärlek" av vadheterhannu. Jag har pocketboken hemma. Sommarens gråtbok. :)

Andra boktipset fick du via mailen. :P

Anonymous said...

Har precis läst "Labyrinten" av Kate Mosse. Den var okej men det finns betydligt bättre i den genren. Anna Gavaldas "Tillsammans är man mindre ensam" läste jag också nyligen, men det var ett tag sen den kom så den har du säkert redan läst. Kanske prova på "Var är Jane Eyre" av Jasper Fforde? Krävs att man gillar småknäpp läsning dock.