Wednesday, August 6, 2008

Don't mess with Texas

Texas avrättade i går en man trots att Haag domstolen beordrat dem att uppskjuta avrättningen under tiden rättsläget utreds. Även Busch sa åt dem att de skulle skjuta upp avrättningen, men har inte rätt att beordra en delstat att göra något sådant. Texas å andra sidan tycker att alla lägger sig i deras buissnes. Någon som känner sug efter att flytta dit? Räck upp en hand.

Å vi är liksom en delstat i USAAA och då får man väl göra vad man vill typ. Menar du att vi skulle behöva rätta oss efter mänskliga rättigheter? Det var väl liksom asdumt. Hallå det här är ändå USAAA och vi är typ det finaste landet i vääääärlden där man kan följa the American dream. Vi skiter väl i Haag och förresten, vart ligger det?

Stilla undran: Vart tog sommaren vägen?

Dodged a bullet igår. Prinsesstårta till fikat på jobbet. Däremot var jag för trött för att springa trots att jag hade förutsatt mig att göra det. Jag har sovit extremt dåligt två nätter och igår skulle jag sova igen lite. Tror ni jag somnar innan 00.00? Icke! Jag hoppas att insomnian jag hade för 100 år sedan inte har kommit tillbaka. Jag gillar ju att sova!

1 comment:

Katarina Bildström said...

du är så ärligt härlig. "Dodged a bullet"...

jag har klarat mig i 11 dagar hittills. Men idag blir det tufft och till helgen har vi finbesök som älskar godis så det blir lite svårare då... kämpa på!