Tuesday, August 26, 2008

Köp en du med

Tårta på jobbet igår. Chokladtårta till råga på allt. Ropade jag hej innan jag såg ugglan kanske? Men jag smålog bara och åt av min banan. I’m invinceble!

Vad äter man när man tycker synd om sig själv men inte får äta götta?
I söndags var jag sanslöst stolt när jag, trots ett gigantiskt sug, drack lite te (utan honung) och åt några vindruvor. Och då har jag ju faktiskt götta hemma. Jag ska knäppa kort på min lyxchoklad så ni får se. Det är nästan hur mycket som helst.

Nu har jag även använt menskoppen, govänner. Jag var lite smårädd först för den såg, trots att jag tog den minsta storleken, ändå rätt stor ut. Jag var dessutom nervös att jag skulle sätta in den fel och den skulle läcka. Men jag måste säga att den funkat jättebra. Inga läckage, inte är den obekväm och jag är ju inte den som är pjåskig med kroppsvätskor. Faktiskt tycker jag att ni också ska prova på den. Den är bättre än något mensskydd jag har använt.

4 comments:

Sassi said...

Jag har väntat på uppdatering om koppen. Tänkte förhöra mig om de ikväll men nu fick jag ju den här. Fast nog blir de lite fler frågor ikväll allt ;)

Saga said...

Hur tömmer man eländet då, utan att bloda ner överallt? :oP

Anonymous said...

Den suger inte fast sig då (som en sugpropp) utan går lätt att dra ut?

Kattis said...

saga: Lämpligtvis sitter du över toa när du tar ur den. Skulle du då råka tippa den rinner det ur där. min har dock aldrig varit full till mer än 1/3 när jag tagit ut den så det har inte varit nära.
elisabeth: Nej då. Du trycket dessutom ihop den när du tar ut den och vippar den lite åt sidan just för att undvika vakum.

Fler funderingar så shoot!