Thursday, August 14, 2008

Mer Arkiv X

Man vet att det är hård hårdmånad när man drömmer mardrömmar om att man har ätit godis och vaknar förtvivlad för att man nu har brutit reglerna. Att sedan inse att det faktiskt bara var en dröm, att man inte har ätit godis, leder till en lättad suck.

Nu har jag sett hela första säsongen av Arkiv X. Serien kan tidvis kännas lite gammal. Och modet! Snälla Scully, ta bort axelvaddarna på kavajerna och satsa på lite mer figursytt. Och kom ihåg att det inte är snyggt med byxorna ovanför naveln! Men trots detta håller serien. Jag kan också konstaterad att jag är betingad till signaturmelodin. Inte lika mycket som till glassbilen som jag alltid piper till när jag hör och sedan tjuter ”glassbilen” för att vilt titta mig omkring. Trots att jag aldrig handlar av den. Old habits die hard.
När jag hör Arkiv X melodin pirrar det i magen och jag går in i Arkiv X-tunneln där jag blir okontaktbar.
Efter första säsongen har jag nu beställt även 2,3 och 4. Jag älskar att ha ett jobb så jag kan köpa sådant utan att spara i flera månader först!

4 comments:

Saga said...

Jag tycker signaturmelodin till Arkiv X är skitläskig!

A-K said...

Jag blir ofta okontaktbar när jag tittar på TV :P och tydligen gör jag fula miner också, haha!

Kattis said...

saga: läskig och bra! :D

Malin said...

Hihi, byxorna ovanför naveln. Det är hett, det.