Sunday, August 31, 2008

Blommorna

Jag berättade ju att jag fick jättefina blommor av folket på jobbet. Två buketter fick jag och dem tänker jag visa nu.



Jag fick denna högre bukett med stor blandning med bland annat rosor och något som såg ut som extremt flashiga Gerberor. Och nej, jag är inte så duktig på blommor.


Det är den där röda som jag kallar för flashig Gerbera.


Jag fick även denna vackra bukett som gick i orange. Där ingick definitivt Gerberor och kan det vara någon slags lilja?



När jag till slut åkte hem från jobbet efter en hektisk sista dag, massor med kramar och fina ord var det en Kattis med gråten i halsen (inte bara i halsen heller). Vad är det som gör att jag har så svårt för avslut? Det är ju ändå en del av livet. Imorgon är det dags för ett nytt kapitel och ett nytt jobb.

1 comment: