Tuesday, August 12, 2008

Kattis igång

Typiskt, nu läste jag ut min bok på vägen till jobbet. Detta innebär så klart att jag inte har något att läsa på vägen hem. Med tanke på att jag brukar klara av att sova ca 10 min nu blir det endel dötid. Och inte tog jag med hörlurar till KattisIphone heller. Scheisse.

Jag håller på att längta ihjäl mig efter ett aerobic/step pass, men måste hålla ut 3 veckor till. Hur kan de inte ha någrot sådand pass under hela sommaren, gah, jag har abstinens! Igår skulle jag ha gått på box men tåget blev ca 15 min försenat vilket gjorde att jag inte hann. Bittert! Jag har det redan tight med tid och byter om på tåget för att kuta bort till träningssalen och då ramlar jag in ca 5 min innan passet. I stället fick jag lunka runt i parken i ca 35 min för att försöka mjuka upp en tärd kropp som är chockad över att bli pressad på milen efter en soft och skön sommar.

Det känns så skönt att ha kommit igång igen och jag känner hur kroppen svarar. Jag känner mig pigg, alert och fräsch. Förutom de stela vaderna nu då. För att peppa mig själv har jag anmält mig till halva Lidingöloppet. När jag ändå var igång passade jag på att anmäla mig till Göteborgsvarvet också. Lika bra så att jag är säker på att få en plats.

No comments: