Thursday, August 7, 2008

Jag, en filmnörd?

Efter ha gått om varandra ett tag har jag äntligen kunnat prata med chefen. Hon tog det rätt bra. Hon sa inget surt och var väldigt förstående, även om hon nämnde problem som det innebär. Men det visste jag ju om att de får och har stor förståelse för. Det känns skönt, för alla har tagit det väldigt bra samtidigt som de har sagt att de tycker att det är väldigt synd att jag ska sluta. Vilken bekräftelsekick!

På lunchen börjar en kille på jobbet prata film. Jag blir lycklig och börjar slänga ur mig frågor om han har sett den eller den filmen. När jag märker att han sett lite börjar jag energiskt prata om fler och fler. Efter en stund ser jag på honom att han är borttappad. Han vet inte skillnaden på Pixar och Disney. Han vet inte vem Del Toro är och ser inte (som jag) fram emot Hellboy 2. Jag suckar lite och lugnar ner mig. Jag tycker verkligen inte att jag är en filmnörd. Jag kan ju inte mycket. Men jämfört med de flesta andra kanske jag är det?

2 comments:

Anonymous said...

Vilken cliffhanger! Du tycker verkligen inte vad?

Förresten. Se Donnie Darko. Johhny Depp är grym!

Hellboy ser jag också framemot. Undrar om det blir Kate Bosworth som spelar Lois Lane i den här filmen också?

Kattis said...

Ja visst var det spännande? Det är ett nytt grepp jag provar. Har du någon betongkeps idag efter manskärleken igår?