Thursday, August 21, 2008

Tänk hur det blir på söndag!

Efter att ha ältat vad jag ska bjuda på för fika och om jag ska bjuda på fika (det råder fullständig fika inflation just nu) i det oändliga har jag äntligen bestämt mig. Jag tänker bjuda på mackor. Antagligen bakar jag eget bröd så köper jag en ost och gurka. Det blir inte så jobbigt att släpa med sig, går att göra till många och ruinerar mig inte. Vad tror ni om det?

Usch jag har redan börjat få en krypande ”snart är OS slut”-ångest. Tidigare år har jag ju inte riktigt jobbat. Men nu när jag gör det har jag lärt mig min läxa. Nästa gång är det jag som plockar ut semester. Det går ju inte att sitta på möten när det är höjdfinal för att när mötet är slut springa in på kontoret och med andan i halsen plocka fram resultaten. Jag hör till dem som inte tycker att en repris är en fullgod ersättning av en i realtid upplevd prestation. Nej jag lider verkligen över att jag inte fick se världsrekordet på 200 meter. Jag tycker inte att jag har sett tillräckligt mycket av OS och då är det snart slut! Orättvist!

1 comment:

qylva said...

Det låter som en bra fika tycker jag! En god macka är en ren njuning emellanåt.

Ja kvinna ta ut semseter nästa gång. Jag var faktiskt förvånad över att du inte hade gjort det detta år :)