Wednesday, March 12, 2008

Hur kissar man?

Vad är det med killar och kissa stående? Varför måste de göra det? När det finns en toalett att sitta på? Är det för att de kan? Tjejer kan faktiskt också stå och kissa. Visst, kanske ni tänker, men de har ingen styrsel. Då kan jag, med bestämdhet, berätta för er att det har inte killar heller! Eller så använder de den inte. För i sånna fall vill jag protestera mot kisset som hamnar överallt. Det är kiss på ringen, under ringen, ute på själva toaletten och här och var. Hallå? Det här kan väl inte vara meningen? Sitter man ner vet man precis vart det hamnar - i toaletten. Så varför inte sitta?

Jag måste säga att jag tycker att det hela känns som diskussionen med bilbälte. Vissa använder dem inte. Varför? Det känns liksom inte rätt, det ser inte coolt ut. Mmm säg det när du flyger ur bilen vid en krock. Argumenten håller liksom inte i jämförelse med vad som händer om man struntar i det.
Vissa ska promt stå och kissa. Varför? Ja det kan man fråga sig. För gör man det inte så vinner man en hel del.

Så klart jag vet att ingen dör av att någon står och kissar. Eller förresten, det där tar jag tillbaka. För ni vet om man vaknar på natten och måste kissa. Man vacklar iväg till toaletten och kniper liksom ihop ögonen för man vill inte vakna till. Så sätter man sig och håller på att ramla ner och slå ihjäl sig för att toaringen är uppfälld. Då skulle man faktiskt kunna dö.

Därför: sitt ner och kissa för guds skull. Då slipper vi hela diskussionen om den nedfällda toaringen. Eller sitter manligheten i att man står och kissar?

2 comments:

Anonymous said...

Jag har dessutom för mig att jag läste någonstans att det är bättre för prostatan om killar kissar sittande. Man slappnar av på ett annat sätt som tydligen var bra.

Hur som helst, det finns fler fördelar med att kissa sittande:
http://www.gatago.com/swnet/diverse/19035083.html

Kattis said...

kollegan: ja men det stämmer ju! Då så. I rest my case.