Tuesday, March 18, 2008

Så fick jag det sagt

Jag ringde igår. Hon lät så glad över att jag ringde även om hon först inte kände igen mig. Vi pratade lite och hon lät så klassiskt vår familj. Som om hon pratade om en mjölkförpackning som gått sönder och att det ju var väldigt synd. Innan jag lägger på pressar jag med spänd och darrig röst ur mig att jag tycker väldigt väldigt mycket om henne och hon betyder mycket för mig. Hon blir tyst och sedan mumlar hon att jag pratar så hon blir tårögd. Själv har jag en klump i halsen men lyckas med darrig röst fumla fram att jag tycker att det är viktigt att säga sånt. När jag sedan lägger på kommer tårarna för första gången.

5 comments:

Sassi said...

Tråkigt de där med din farmor. Bra att du ringde. Vet hur jobbigt de är att lyfta luren och ringa. Man vet inte riktigt vad man ska säga. Är ju i samma situation som du vet. Håller tummarna för farmor!!! Kramis!!!

Katarina Bildström said...

Oj. Det var fint gjort. Du är go, du...

Anonymous said...

Vad tråkigt att höra om din farmor Kattis. Bra gjort att du hörde av dig och sa att du tycker mycket om henne! Sånt värdesätts nog mer än man kan ana. Hoppas det går bra för henne, det behöver ju inte betyda det värsta!!! Kram, hoppas vi ses i påsk

Anonymous said...

jennisej: nej det behöver inte det. Det är rätt bra prognos för henne. Men någon gång kommer hon ju att dö :/ Vi kommer tyvärr inte att ses i påsk för jag ska till pojkvänsland. Han har ju gått och blivit farbror. Dock tänker vi oss snart ner till Jennisejland och DÅ vill jag träffas. Hälsa barndomsstaden och folket där från Kattis!

qylva said...

Kanon bra gjort kära du!
Kramar