Friday, March 21, 2008

Lägesrapport från pojkvänsland

Här i pojkvänsland är det sjukt kallt och blåsigt. Vi skulle nyss köra vår intervallträning på en löparbana. Löparbanan visade sig vara lervälling så vi körde i hamnen i stället. Blåste gjorde så det var svårt att veta om man hade mjölksyra i benen eller om de bara var nedkylda. Jobbigt var det i alla fall.

De har annorlunda perspektiv på vad som är underhållning i pojkvänsland. Imorse skulle vi åka iväg och titta på en motorcykelkortege. Jag mumlade lite om att inte stödja sådana omiljövänliga event men kände ändå att jag måsta följa med. Vi körde ut och parkerade på en suspekt liten småväg och stannade sedan till. Själva kortegen tog ca 1-2 minuter.
Mycket underhållande. Speciellt i blåsten och kylan. Nej men seriöst, tur att den var så kort annars hade jag frusit ihjäl.

Men är det bara sånt de håller på med här? Jag lovar att återkomma med en mer ingående rapport!

1 comment:

A-K said...

Jag vill ju ha rapport om hur de går med grådvärg och kusinerna!