Tuesday, March 18, 2008

Perspektivet det viktiga

Idag känns det skönt att komma hem till pojkvän och grådvärg med tillhörande grådvärgsmage. Jag ska borra ner ansiktet och luktaluktalukta.

Säga vad man vill men sånt här styr i alla fall upp perspektivet i tillvaron. Helt plötsligt känns det inte lika katastrofalt att det är stökigt hemma. I stället känner jag att jag ska tillbringa kvalitetstid med mina favoritkillar.

Och kanske lyssna lite på Madonnas nya. Jag har bara hunnit med premiärspelningen än så länge.

2 comments:

qylva said...

Ja det är rätt så typiskt. När jag jobbade för två veckor sen och var ynklig över mina axlar kom det in en kille som var förlamad i sin ena arm. Minnes beta för mig.
Hoppas att ni hade det mysigt i går och att det blev mycket grådvärgs mys.
Jag kommer hålla tummarna hårt för din farmor.
Kramar

Saga said...

Precis så kände jag också när mamma blev sjuk i cancer. Dessvärre kan jag inte påstå att det hållit i sig, vilket är dumt. Man borde alltid bry sig om det som är viktigt på riktigt, inte bara när det händer något. Kram på dig!