Tuesday, March 4, 2008

Jag har en tampong i bh:n.

Varför? Jo det ska jag förklara.
Jag väntar besök. Min mens ska komma snart. Den är lite oförutsägbar nu för tiden. Den håller sig inte alls till 28 dagar. Jag markerar i almanackan och räknar och försöker hitta något system. 37, 41, 31, 36, hur många dagar är det till nästa gång? Det är i alla fall snart dags. Any day now. Därför gäller det att vara förberedd. Mc Murphys law säger nämligen att allt jävligt som kan hända också gör. Alltså: har jag inget mensskydd kommer mensen. Gärna vid ett ytterst olämpligt tillfälle. Tänk fikarum och 70 pers som fikar. Ni är med so far? Det gäller alltså att ha skydd med sig överallt!
Idag har jag dock kjol och den har inga fickor. Var ska man då stoppa skyddsutrustning? Jo jag gör så klart som alla flickor någon gång har gjort när de behöver lösa ett förvaringsproblem.
Jag stoppar så klar tampongen i bh:n!
Där, mina vänner, har ni förklaringen.

6 comments:

Saga said...

Bh:n är det ultimata förvaringsstället! Jag brukar ha mitt lypsyl där, oavsett om jag har fickor eller inte ;)

Kattis said...

Haha, go Saga!

Malin said...

Vafan, jag har bara typ 21 dagars cykel. Alla jag känner är så glada för att tant röd gör mig extra trevlig oftare än vanligt!

Kattis said...

malin: jag är helt övertygad om att min kommer spexa till det och köra med 20 dagar nån gång. Men en cykel på 21 dagar? *klappar tröstande*

A-K said...

Strumpan tycker jag fungerar bra, man viker över kanten av strumpan så sitter tampongen fint. Men de behöver ju inte jag oroa mig över *nöjd*

Kattis said...

a-k: döh. Jag är ett stort fan av strumpförvaring, men det är svårt med strumpbyxor.