Wednesday, March 12, 2008

WoT-febern slår klorna i Kattis

Jag är så eländig. Nu har jag läst ut sista WoT boken som finns ute. Jag känner mig febrig och vill bara läsa mer, mer, mer. Men nästa bok kommer först om drygt ett år. Det är dessutom sista boken. Jesus vilken separationsångest jag har. Jag vill inte. Vill inte! Serien får ju inte ta slut! När man har läst en serie så länge som jag har läst WoT (ca 10 år) blir karaktärerna nästan som riktiga personer. Jag kommer på mig själv att bli lite småkär i vissa och svartsjuk på andra som får vara med karaktärerna som jag är småkär i. Jag älskar världen och att läsa om allt som sker i den. Och nu kan jag inte det. För att försöka lindra WoT-febern hänger jag på nördforum och funderar på intrikata upplägg i boken. Jag ältar om och om igen hur länge det är kvar till sista boken kommer och hur overkligt det känns.
Kan man sjukskriva sig på grund av WoT-feber? Jag kan nästan inte fungera normalt.
Jag tror jag måste börja om med serien igen.

4 comments:

Anonymous said...

Varför inte ta utmaningen att läsa serien på tyska?

Kattis said...

Helt seriöst, det kanske vore nåt? Jag ska springa till bibblan och kolla om de har den.

Sassi said...

Kunde du sova igår då när du visste att jag kommenterat eller låg du och bara väntade på att de skulle bli morgon och du fick åka till jobbet och läsa? :D

Kattis said...

sassi: jag sov som en liten gris!