Tuesday, June 5, 2007

choklad

Min lyxchoklad är slut. Eftersom jag inte vill sjunka så lågt att jag äter blockchoklad igen tänkte jag att det var dax att traska iväg till chokladaffären. Allt är frid och fröjd ända tills jag ska öppna och kliva in. Det går inte. Det är stängt.
De har sommarstängt och öppnar i september.
Jag tappar vett och sans och börjar rycka i dörren samtidigt som jag skriker:
- Misääääär!
Pv tittar bort och låtsas som han inte känner mig.

Nu sitter jag här och beställer choklad på nätet. Internet är min vän.
158 kr. Som hittat.

2 comments:

Ullis said...

Oh lovely, varifrån beställer du då? :) Och jodå, du kommer visst att få ett jobb. En arbetsgivare kommer inse din kompetens och våga satsa på nyutexaminerad, helt klart. Men jag vet hur känslan kan vara.. och man får bara vara.

Kattis said...

Chokladshopen.com
ska få min choklad på fredag enligt dem. Mumma!