Sunday, June 24, 2007

Ett första möte

Dagen efter midsommar skedde första mötet, och dessutom första tidtagningen, inför Lidingöloppet. Spännande för er, jag vet! Lite lätt bakis och med tung mage masade jag och syster oss ut för 5 km löpning. Jag öppnade hårt med 9.07 på första 2 km och syster följde med i rygg. Ett tag trodde jag till och med att jag hade hakat av henne. Sen tog hon över och jag började känna av vinet som slank ner vid 01.15 tiden. I alla fall skuttade hon ifrån mig efter mördarbacken och jag lunkade i mål ca 30 sekunder efter henne med en tid på 24.52 tror jag. Jag är nöjd med tiden då uppladdningen inte var maximal (haha). Dock lite trumpen över placeringen. Jag intalar mig dock att jag har större chans på en längre strecka, som milen vi ska springa, och att detta även ger mig möjlighet att slå ur underläge. Jag tror nämligen att mitt instabila psyke inte tar favoritskap speciellt bra. Jag tänker franska nerver och misärfrossa och total genomklappning, ja ni märker ju vart det lutar.
Nåväl, det var i alla fall kul att bli lite peppad både av klocka och lite motstånd. Jag kommer tillbaka!
Nu väntar jag nämligen på att min löparklocka ska dyka upp. En sån skulle nämligen följa med treaten som jag gav mig själv nyligen, 10 nummer av Runners World! Hej vad jag ska ta tid då!

3 comments:

Anonymous said...

Kom igen kattis.

http://www.youtube.com/watch?v=YfFvKyLrGYc

http://www.youtube.com/watch?v=iD_auX298fI&NR

http://www.youtube.com/watch?v=FJOEA56y7qA&mode=related&search=

Titta på dessa så behöver du knapt träna :)

Kattis said...

Åh Rocky! Behöver jag säga att jag såg 6an på bio ;) Jag har ju ett gammalt inlägg som tar upp just scenen från 4an. Rocky äger!
http://badamera.blogspot.com/2007/02/kattis-hjrta-rocky.html

Anonymous said...

hehe cool kattis, hoppas den var bra.

Din filmsmak fick ett(stort) oväntat plus från mig :) Få har förmågan att uppsakatta de gamla rocky tre och fyra(de två bästa)
Men det kanske är en hel del nostalgi som färgar upplevelsen av dessa rullar, de var mina favoritfilmer på låg/mellanstadiet :)
Jag hade en fet poster på drago i mitt rum, ngt alla unga pojkar borde om du frågar mig.

Det blir väl att se 6an, även om skurken är skrattretande jämfört med Clubber Lang och Ivan Drago :)

Så du vill ha machoscener huh? Här skall tänkas så det knakar. Men först åka hem och träna mm.

Predator är kanske den bästa actionfilmen någonsin, man får sin dos av macho i den, jag gillar Jesse Ventura i sin rosa mtvtröja, kanske den ballaste killen som gått i ett par skor.