Thursday, June 21, 2007

Lunch

Hade en diskussion med S förut om lunch. Hon var av den bestämda åsikten att man inte alls behöver bli hungrig till lunch, utan att det snarare är en inställningsfråga. Själv är jag av åsikten att från och med 11 fram till lunch, dvs en timme, är en överlevnadsstrapats. Jag är redan hungrig (nu är klockan10.42). Nog kommer jag överleva men från 11.30 är magen redo att försöka bryta sig ut för att leta föda på egen hand. Fast jag intygar den att den KOMMER få mat. Jag skulle alltså aldrig överleva att hoppa över lunchen, vilket S gör ibland. Och ja jag äter en redig frukost (gröt, äpple och hårdbrödmacka). Jag tror faktiskt jag äter mest här, mest nästan jämt faktiskt. Lustigt med tanke på att folk har misstänkt mig för diverse ätstörningar. Men hallå folk, ser ni inte vad och hur jag äter?! Vad kan jag säga, jag hanterar inte hunger speciellt bra helt enkelt. Grinig blir jag dessutom. Nej lunch über alles!

2 comments:

Malin said...

Själv stod jag inte ut mer kl. 11 och käkade upp min pizzabit. Jag är inne i en ond ätarcirkel där jag blir hungrig ca varannan timme på ett sånt sätt att jag fixar nåt att äta oavsett vad som krävs; sno kakor ur mums-automaten, snylta på företagets skorpor, stjäla någons kvarglömda lunchlåda ur kylen...

Kattis said...

Ja ibland är det en balansgång mellan att äta eller att härda ut. Nu är jag i alla fall nyäten och nöjd.