Monday, June 25, 2007

Midsommar

Midsommar då? Jo det blev en favorit i repris och spenderades på travbanan. Pojkvän var på trav för första gången någonsin vilket man väl inte direkt kan säga om mig. Syster hade dagen till ära klätt sig fint i kjol och med flätat hår med blommor i. Jag var mitt vanliga skabbiga jag med luvtröja och jeans. Också en klassiker.
Lyckan var stor när jag upptäckte att min favoritkusk var med i ett lopp. Tyvärr felade han när han styrde ut på upploppet annars hade han klart platsat och kanske vunnit. Som tur var ställde han sig i alla fall så älskade Jonsson fick pengar.
Dock upptäckte jag igår när jag googlade honom (japp, jag googlar det mesta. Akta er!) att han ska lägga av. Elände! Han har dock en son som jag ska ge chansen att ta över den lediga platsen som nu uppstår. Fasiken, vad händer med alla mina favoriter? De får ju inte bli gamla! I alla fall så fortsatte midsommar med mumsig mat (går midsommar ut på något annat än att äta?), kubbspel där mitt lag ägde (inte tack vara mig, även om jag höll moralen på topp) och som tidigare har framgått…vin.
Jättetrevligt var det. Även om jag lyckades bli lite röd om både pannan och näsan då vi var ute i princip hela dagen.

4 comments:

Anonymous said...

Kom på att jag minsann hörde Oscar H på P3 i lördags.

Kattis said...

Åh kul!

K said...

äre du "catfish"?

Anonymous said...

epithimia: Det stämmer bra det.