Wednesday, June 20, 2007

Gymmet

Jag har brottats en del med min stol. Men nu verkar vi vara överens om hur han ska bete sig för att jag ska hålla mig relativt nöjd och inte slå på honom med jämna mellanrum. I övrigt har jag inte riktigt kommit igång än, men det blir nog bra.

Igår när jag var och tränade hände två roliga saker.
1. Jag går in genom dörren och på golvet innanför sitter en kille.
- Ska rumpan bli fast nu?
Jag vänder snabbt huvudet mot honom och stirrar på honom en stund innan jag fortsätter gå. Något så dumt tänker jag inte svara på. Jag hinner bara tänka vilket muppo innan
- Eller det ser inte ut att behövas. Den var rätt fast ändå den.
Jag fortsätter gå upp för trappen och säger ganska högt:
- Ja det tycker jag allt.
Han fortsätter att prata men jag är för långt ifrån för att höra vad han säger och jag tänker sannerligen inte stanna och lyssna eller prata med honom.
Som sagt, muppo.

2. En kille kör bicepsövning med ruskig frenesi. När jag kommer tillbaka från toa 1 minut senare (ja jag är så snabb när jag går på toa) sitter han och hans kompis, båda verkar vara av åsikten: ju mer muskler desto bättre, och byter paket. En av killarna lyckas slita upp sitt paket direkt. Den andra däremot sliter och drar i sitt, som dessutom är ett väldigt litet paket, och det spända ansiktsuttrycket tolkar jag direkt som trumpenhet över att han inte kunde öppna sitt paket lika fort. (Genom sig själv känner man andra eller hur är det?) Killen som öppnade först har fått en tavla med ett kinesiskt tecken. Den andra säger stolt att tecknet betyder vänskap. Jag får en snabb flashback till 90-talet då kinesiska tecken fanns överallt. Killen blir märkbart rörd och säger att han ska sätta den över sängen i sovrummet. De dunkar varandra kärleksfullt på armarna i det klassiska manliga sättet att visa ömhet. Jag ler för mig själv och när jag en liten stund senare går in på aerobicen har den andra killen fortfarande inte lyckats öppna sitt paket.

1 comment:

Malin said...

Vilken kul vardagsbetraktelse!

Och ja, vilket MUPPO!