Monday, June 11, 2007

Sigmund Freud, analyze this

Trots att jag hade en för mindre än två veckor sedan börjar det bli dags igen. För det är ju trots allt en rätt trevlig psykos att få. Danspsykosen. Visst är det att föredra att klara en danskväll utan en, men de är ändå som sagt ganska trevliga.
Det verkar som jag aldrig kan få nog av dem.
Won't you help me Dr Beat?

Danspsykos = att hysteriskt lyckligt dansa och sjunga med till exempelvis Danny, Måns eller annan dålig musik för att på så sätt skydda sitt sköra psyke. Det är alltså en psykologisk försvarsmekanism som Anna Freud missade att räkna med.

3 comments:

Katarina Bildström said...

försvarsmekanism mot vad?

Anonymous said...

Kattis, Ibland måste man stå upp och slåss för sin icke ansedda musik :)
Anna Freud, nära släkting till sigmund förmodar jag. Det låter kanske som världshistoriens bästa flickvän ;)

Kattis said...

Katarina: Mot dålig musik.
mats: Hey jag är den första att erkänna att jag älskar eurodisco! Anna var dotter till Sigmund.