Wednesday, January 2, 2008

Dagen efter dagen efter.

Det är ju så standard så man kan smälla av. Samma sak varje gång. Jag har druckit kvällen innan och pang så är allt dagen efter jobbigt. Jag gråter till försäkringsreklam och får ångest av att ligga själv i sängen. När pojkvän ska säga god natt gnylar jag när han ska gå ut till vardagsrummet igen och försöker hålla kvar honom. Jag förstår verkligen uttrycket sömn är lilla döden. Fast det gäller ju liksom barn. Jag är 28 år gammal. Sen kan jag så klart inte sova utan tassar ut igen och så spelar vi lite mer scene it innan jag gör ett nytt försök. Jag lyckas kanske sova 2-3 timmar innan jag ska kliva upp. It’s so old.

Men ändå är allt så mycket bättre idag. Även om jag fortfarande har sällskapsnoja och känner mig ensam(ast). Jag började prata som besatt med nya killen när han blir presenterad för mig. Det var som jag hade bälgat i mig vin innan. Herre min je vad jag babblade på.

Men det där med alkohol , man kanske skulle bli nykterist? I alla fall en månad.

6 comments:

Anonymous said...

Jag har också funderat på att bli korttidsnykterist. Har ju lyckats skaffa mig minnesluckor på äldre dagar, o de som sa att de inte var någon skillnad på att vara 27 resp. 28 år, de ljuger. Det är stor skillnad.

Anonymous said...

Jag vill skolka!

Kattis said...

Jag också!

Sassi said...

Är sugen på något gott ikväll. Suktar du efter något speciellt? Matlappen ligger hemma :( Går ju ändå förbi Hemköp på vägen hem.

Kattis said...

Jag suktar efter något nyttigt (och gott) känns som det sprutar kalorier ur mig!

Sassi said...

Samma här. Sneglade lite på fetaosten på Willys idag. Vad sägs om en nyttig sallad med bönor???