Tuesday, January 29, 2008

Mat i kötthålet

Jobbsnack: Kom upp en diskussion om korv på jobbet igår. Vi vet ju alla min inställning till korv (dödsläskigt!). S säger att det väl inte är värre att äta hjärna än muskler (appropå vad som finns i korv). Kudows. Jag håller med i teorin. Här börjar Kattis fundera på om det är läge än att säga att jag tycker det är slöseri med resurser att inte äta människokött. Kött som kött liksom. Chansen finns ju att S skulle hålla med. Men övervägandet blir egentligen inte svårt. Kattis kniper käft för att inte verka allt för märklig.

Någon i korridoren (i staden närmast hemmet för nyfikna kolleger) är allt bra risig i kistan. Jag gick nyss in på toaletten och höll på att svimma när jag möttes av stanken där inne. Hallå människa, vad äter du?! Vad du än äter, byt!

No comments: