Tuesday, January 15, 2008

Läsfronten

Det ser bra ut på läsfronten. Jag är inne på sista boken av Jordan men jag har förtröstan. Jag har beställt Dexter (alltså boken och dessutom filmen 300 från Play som har rea. Skynda fynda!), väntar på att Elantris ska dyka upp på bibblan. Jag har två spännande böcker att låna av en vän: Bitterfittan och en till som jag inte kommer ihåg. Jag ska även låna en annorlunda fantasybok som de pratade om på radion. Efter det har jag en (så gott som omöjlig) förhoppning att de har hunnit släppa sista WoT boken. Eller i alla fall en ynklig liten prolog. Fast så blev det inte. Jag gick nyss ut på dragonmount och de tror på publicering hösten 2009. Hur ska jag överleva?! Sliter mitt hår, gråter och skakar händerna mot skyn
En av de bästa sakerna med att jobba är lätt att man inte alltid har uppgifter hängande över sig när man slutat, vilket innebär att man med gott samvete kan sluka böcker. Jag längtar tills jag kan sätta mig på tåget och läsa i eftermiddag! Och så ska jag sova lite.

Men sjutton vad eländigt det känns med sista WoT-boken. Varför måste det ta så lång tid. Det är ju mer än ett år! Och jag som har världens sämsta tålamod! Jag känner för att gåra något dramatiskt. Typ försöka snitta papercuts i handlederna (kom ihåg kids, along the river, not across).

1 comment:

Sassi said...

Då är vi två med dåligt tålamod. Man får hitta på saker att göra så man inte sitter still en sekund och får tid att fundera, längta eller så. Full fart!!!