Thursday, January 3, 2008

Matlådor

Nu är tummen inte blå eller ens gul längre. Den gör inte heller rysligt ont. Bara lite i vissa lägen. Så det blir spännande att se hur den funkar på boxen idag. Jag är så glad att jag äntligen ska få träna.

Jag är grymt fascinerad av andras matlådor. Folk som känner mig vet att jag alltid ska smaka vad andra har för mat och äts det inte upp blir jag nästan sur om jag inte blir tillfrågad om jag får resterna. Därför hänger jag med näsan över dem som har en god matlåda, fast jag försöker hålla mig i skinnet. Fast en sak som är konstig är att folk oftast inte har det. De har rent utav äckliga matlådor. Det är korv, pyttipanna, köttbullar eller färdigrättes som är de dominerande varianterna. Jag framstår som värsta gastronomen med min kikärtssallad med rostbiff eller egengjorda köttbullar i tomatsås.
Men varför är det så? Det är klart att man inte orkar laga mat varje dag men nästan? Och när man lagar mat passar man väl på att laga så att det räcker?
Eller tror ni att det finns de som gör sina matlådor på morgonen? För i sånna fall förstår jag absolut att det blir skabblådor.

Själv har jag ingen aning om vad jag har för matlåda imorn ty pojkvän är den som ska tänka ut mat idag (läser du det här så se fan till att göra det nu!). Men ni kan räkna med att jag har en. En som jag lagat själv och tycker är god!

5 comments:

Anonymous said...

Håller med dig om att folks lådor oftast ser äckliga ut. Tror att det är så att rester inte ser så gott ut, oavsett vad man har i dem. I vår sallad var avokadon brun, ägget och fetaosten hade kladdat av sig på allt annat men de var gott men jag är skeptisk till att det såg lika gott ut som det var ;)

A-K said...

Tyckte jag slängde ihop värsta skabbiga idag men ändå va de fem pers som skulle smaka :P Måste ligga i våra fina gener....tillsammans med färgblindheten :)

Katarina Bildström said...

Jag är mycket improviserande i min matlagning nu för tiden. Jag tror jag ska börja blogga om det. Igår gjorde jag potatismos med kokosmjölk och stavmixer. Blev värsta krämen! :)

Anonymous said...

Visst finns det de som gör sina matlådor på morgonen! Det är då det blir pasta och korv eller köttbullar. En panikåtgärd helt enkelt. (ja, jag har själv gjort så ett par gånger, men det var ett bra tag sen nu)

Malin said...

Är det äckligt med köttbullar, korv och pyttipanna? :) Jag trodde det var gott!