Tuesday, January 22, 2008

Mörka Januari

Januari är en mörk månad. I ett försök att ljusa upp den lite har jag fortfarande kvar elljusstaken och ljusslingan och vägrar plocka bort dem innan månaden är slut. Trots att man egentligen skulle ha gjort det 13 januari. Jag går mina egna vägar och skapar nya traditioner.
Men gud vad glad jag blev när jag igår gick från jobbet till tåget. Det var nämligen inte mörkt än! Det höll på att mörkna men det var inte mörkt! Likaså på morgonen när jag kom fram. Då kunde man ana sig till en gryning. Jag började drömma om ljusa vårkvällar och fick antagligen i ett slag både tindrande ögon och rosiga kinder. Det dröjer nog länge än tills jag kliver upp till ljus eller anländer hemmet medan det ännu är det. Men nu kan jag se att det snart är så! Och det känns väldigt, väldigt skönt. Jag kanske till och med kan plocka bort grejerna till helgen. Eller, fast det här är nog lite väl vågat, nån dag i veckan.

Nån som har ett förslag på ett roligt utflyktsmål i Uppsala?

No comments: