Tuesday, January 1, 2008

Jobbigt

Det känns sjukt jobbigt att strax ställa klockan på 5.50 och kliva upp och sätta mig på tåget imorn.
Det känns tomt att julen är över och det dröjer länge länge till nästa helgdag.
Jag är SÅ glad att ha ett jobb men just nu ser jag bara en oändlig mängd arbetsdagar sträcka ut sig framför mig.
Just nu är det mesta jobbigt. Jag vill bara titta på Dexter och sova länge.

Ni som inte har sett Dexter, gör det. Själv har jag inget mer att se då jag har sett båda säsongerna nu.

Skönt att det bara är tre arbetsdagar den här veckan.

2 comments:

Katarina Bildström said...

Hej och Välkommen till Verkligheten! Nej, förlåt ironin, jag kände bara igen mig så väl.

Trots att jag inte pendlar så känner jag verkligen igen det där med alla oändliga dagar av arbete och att man ibland inte har tid att göra något annat, och andra gånger HAR tid men inte ORK att göra något annat. Det är en stor kontrast motför studietiden då man kunde förvalta över sina timmar själv. Ibland blir jag bara så oändligt trött... man ser nästan på avund på gamlingarna som snart går i pension...

Kämpa på! Och tänk på alla PENGAR som du ska bränna!!

Anonymous said...

Ja det är trots allt en stor omställning att gå till arbetslivet. Och att tänka på alla arbetsdagar som ligger framför en kan väl göra de allra flesta trött. Vi få4r kämpa på tillsammans! Och hänga nåt snart!