Wednesday, January 30, 2008

I'm blue la da di la da da

Jag blir ofta frusen efter träning. Jag ligger där i soffan med blött hår, nytränad, nyäten och nöjd men ack så frusen. Pojkvän var söt och hämtade täcke åt mig i förrgår. Vilket mys att ligga där med täcke och pysa! Igår låg jag inte så länge så jag tänkte att det inte var någon idé att hämta täcket. Det hade det varit kan jag säga. Konstigt nog blev jag inte kall om fötterna eller händerna. Nej det var underarmarna och rumpan som frostade ner sig. Sen kunde jag inte somna på mina sedvanliga 7 minuter eftersom rumpan var kall. Eller stussen som pojkvän precis har lärt sig att den även kallas.
Det var så bra. Han hade hört en läkare berätta om ett alternativt sätt att mäta kroppsfett i stället för BMI. Man skulle då dela midjemåttet med måttet på stussen. Detta hade han skrivit upp och för att han skulle förstå ”stussen” hade han ritat en rumpa.

Idag är jag blåslagen sen kiboxen. Jag har sår på knogen, skrapmärken på knät, blåmärken på vänster armbåge och höger axel. Jag bär dessa med stolthet och hoppas nästa vecka på att kunna dela ut några själv. (även om många av mina märken faktiskt är skapade av mig själv).Måste ta i och jobba mer! jag kanske kan hyra in en extra person som skriker det till mig när jag blir trött och tänker att jag inte orkar.

2 comments:

A-K said...

Åhh kan inte jag få de jobbet!!?? Jag skulle älska att få betalt för att skrika på folk :D

Anonymous said...

Jo! Du får slå lite om det hjälper också. Masa dig till min stad bara...