Monday, January 28, 2008

Fläckig

Jag dricker mycket vatten på jobbet. Då jag inte är tjejen som är direkt världskänd för sitt utomordentlige bordsskick händer det, faktiskt ganska ofta, att jag har blöta fläckar på mina kläder. Jag säcklar mycket helt enkelt. Därför tänkte jag idag när jag såg några små fläckar på min tröja att det var vatten. Men, de är ju torra? Förbryllat pillar jag på fläckarna och inser när de inte torkar bort och försvinner att det måste vara något annat. Åh vad tröttsamt. Nu ska jag gå omkring med en fläckig tröja hela dagen igen! Det gjorde jag nämligen i fredags också. Då lyckades jag slaska tandkräm på tröjan när jag stod och smådansade lite när jag borstade tänderna (ja jag erkänner att jag gör sånt, jag är sjukt konstig) men löste problemet genom att knipa fast headsetet precis på fläcken. Ingen sådan möjlighet finns att dölja dessa fläckar. Jag antar att jag i stället får koncentrera mig på mina nya jeans som jag lyckades köpa i helgen. Eller så kan jag kanske dansa omkring hela dagen? Då borde ingen märka dem.

6 comments:

Malin said...

Jag röstar på glad jobbdans ^^

Katarina Bildström said...

Jag har ett liknande problem. Det heter hundhår. Oavsett hur mycket man försöker borsta/rolla av sig, så är det alltid hundhår ÖVERALLT... så känns det i alla fall.

Ingen har kommenterat något, men fy tusan vad man känner sig bedrövlig vissa dagar när man kastar sig över rollern och försöker slå knut på sig själv i en ryggrollning, det första man gör när man klivit in på arbetet...

A-K said...

"Om man går fort och ler mycket märker ingen att man är ful."
Detta tips kanske även funkar på fläckproblemet?

Sassi said...

Vem står inte och smådansar??? Det gör jag typ alltid :D

Kattis said...

Malin: ja det är hett med dans! :D

Katarina: jag har grådvärgshår också! Även om jag försöker hålla honom borta från kläderna så mycket det går.

a-k: Går fort, check!

sassi: men erkänn att du inte vågade outa förns jag gjorde det!

Anonymous said...

Jo, jag har kommit ut tidigare, dels på jobbet och sen för T på FB. På jobbet kunde inte förstå att man kan göra sig iordning för kvällen i 4 timmar. Jag försökte förklara att man gör andra saker under tiden, dricker martini, surfar, testar kläder, sminkar sig, fixar naglar, DANSAR, fixar hår osv... de hade mycket roligt åt att jag dansar mig iordning. För mig är det helt naturligt. Vi kan dansa imorgon :)