Wednesday, January 9, 2008

Helglängtan

Åh jag vill att det ska bli helg nu, nu! Vi ska nämligen kolla på bilen igen i helgen och känns det ok då kanske det blir ett köp. Pirrigt!
Jag och pojkvän kom på att det är första gången vi köper något tillsammans. Är inte det sjukt? Efter drygt 6 år köper vi för första gången någonting ihop. Då drar vi verkligen på stort. Pojkvän verkar lite stirrig och vill fixa kontrakt. Fine by me.
Jag tror ju inte att det skulle hända något men om jag nu trodde det men ändå inte skrev kontrakt vore jag väl bra dum i huvudet. Ibland är det bra att göra saker i förebyggande syfte.
Bilkunniga får även komma med diverse tips. För gud ska veta att jag inte är det.
Jag längtar bara till helgen. Som besatt!

3 comments:

A-K said...

Jaaa köp bil så kan du ta den ner hit den 25 :) Då kan vi minsann åka på äventyr, du å jag sis!

Katarina Bildström said...

Oups. Apropå kontrakt: Då är nog jag också bra dum i huvudet, eller så är jag snäppet dummare eftersom jag blev ekonomiskt blåst av min pojkvän 2001, och borde ha lärt mig något.

Vi har inget boendekontrakt heller, så pengarna jag lägger på förrådet och grejer, behöver nödvändigtvis inte komma tillbaka om vi separerar. Vi har en muntlig överrenskommelse om att han skriver över bilen i mitt namn, men den är ju bara muntlig, än så länge.

Första året så höll jag på att gå upp i limningen över att vi inte hade någon advokat, eller gjorde någon slags överrenskommelse på bil och hus (som båda står i hans namn) men... tja... jag tar väl den risken tills dess vi bestämmer oss för att gifta oss.

Ibland känns det bara inte så oerhört skamligt och korkat att helt enkelt ha den där plain old non-fancy tilliten till varandra.

qylva said...

Lycka till med bilköpet hoppas att den passar er :)
Sen är vi juh five by five vad det gäller kontrakt, bra att ha om det mot förmodan skulle behövas.