Monday, April 14, 2008

De älskade skorna

Jag älskar mina nya skor. Jag tror att de är de bekvämaste skor jag någonsin har ägt, inklusive alla tofflor! Fast jag är inte helt säker på det, men att jag ens funderar på det är mer än stort. Det är gigantiskt! Jag tog på mig en gammal löpsko och en ny. Sen stod jag i hallen och skrattade för mig själv för att det var sådan skillnad. Kanske har jag varit orättvis när jag klagat på mina fötter när jag sagt att de är kinkiga. De kanske har blickat bort i fjärran och vetat att det finns bättre saker där ute för dem när jag har pinat ner dem i skor som klämmer här och trycker där. Men jag visste ju faktiskt inte att det kunde vara så bra! Löplabbetkillen borde få nobelpriset. Vilken kategori skiter jag i, men det här måste ju bara belönas!

I går gav jag mig ut på långtur med mina nya skor. I början sprang jag försiktigt runt vattenpölar och tittade beundrande på skornas vita lyster. När löpspåret efter en bit förvandlades till träsket i den oändliga historien och jag sjönk ner till början på vaden insåg jag att det var kört.
Jag röjde på i stället. Mina skor är nu inte längre vita. Men de är fortfarande precis lika sköna. Och för första gången har jag sprungit över 2 mil utan ha minsta tillstymmelse till skavsår. Ge killen nobelpriset för guds skull!

5 comments:

Katarina Bildström said...

Jag har skavsår på muttan. Jag vill inte ge nobelpriset till vem-det-nu-var-men-det-var-säkert-en-kille som uppfann den specialdesignade damsadeln.

Katarina Bildström said...

Förresten så skrev jag ett långt och innerligt hatbrev till dig på piggelino där jag förklarade hur illa jag tyckte om dig som löpte så jävla snabbt och att jag kokar av avundsjuka för tillfället. Jag är inte ens i närheten av de helt sanslösa tider du springer på, och jag har drömt länge nu om att klara milspåret i hemlingby under timmen. Att ta 6 km under halvtimmen är inte att tänka på närmaste året.

Jag vill kidnappa dig och tejpa fast dig i TV-soffan och tvångsmata dig med kladdkaka i fyra veckor. Sedan vill jag köra dig med ögonbindel till Göteborgsvarvet. Sedan ska jag förnöjt titta på dig när du förvirrad, chockad och sockerstinn rultar runt varvet på EN SÄMRE TID ÄN VAD JAG HAR!! MOOAA HA HAAA!!!

Jag haaaaatar dig!! Hatar hatar hatar!!!

Kattis said...

katarina: skavsår på muttan...ouch! Du har mina sympatier. Ja jag blir fasen nästan lite småöm efter bara 60 min spinning.

InteSomAllaAndra said...

varför springa 2 mil när du har en bil?

Kattis said...

jonas: för att det är kul, härligt och dessutom stenhårt :)