Monday, April 14, 2008

Jag vill inte jobba mer nu.

Det fanns ingen hejd på mig i helgen. På söndagen kom vi äntligen iväg till ett möbelvaruhus nära dig (ja IKEA så klart) och köpte säng! Rykten säger att leveransen skedde imorse så nu vill jag bara åka hem och montera tills fingrarna blöder. Utöver detta hann jag även med att handla blommor på plantagen, storhandla mat på ica och springa 2.2 mil. Sista kilometrarna på löpturen kändes det som jag kröp fram. Men tävlingsinstinkten kickade in när jag med ca 500 meter kvar såg ett par jogga framför oss ännu långsammare. Visst tog vi dem. Sen sprang vi direkt till bilen och åt den godaste kaka jag har ätit i hela mitt liv!
Hem och så bada medan bästa pojkvännen lagade ett nytt recept från Sopranoskokboken.

Jag är nöjd och belåten med min helg. Mest nöjd är jag över sängköpet, däckbytet och tiden jag lyckades springa de 6 km på. Ca 27, 5 minuter och då hade jag redan sprungit en mil.
Nu får jobbdagen ta slut!

4 comments:

Sassi said...

Men Gud vda du ger mig ångest, kvinna. Handla möbler, mat och BLOMMOR. Laga nyttig mat och springa. Jag skulle behöva göra massor av sånt jag med. Varför gör jag inte det? För att jag blivit lat och en festis.

Anonymous said...

Haha jag är som du var förr :D

Sassi said...

*s* kanske de kanske... snart köper du symaskin också :P

Anonymous said...

sassi: jag förstår inte. Symaskin? Vad är det för något?