Tuesday, April 29, 2008

Om känslor

Det är strax maj. För ett år sedan gick jag i skolan och jobbade med vårt avslutningsarbete. Sedan jobbade jag som industrisanerare. Tänk om jag hade vetat då vad jag gör nu. Att jag har jobb, att jag köpt bil, att jag köpt ny säng (jag blir fortfarande lite förvånad när jag ser den) och bokhylla.

För 3 månader sedan var det mörkt när jag gick till och från jobbet. Nu blinkar jag förvånat mot ljuset och ler när jag hör fåglarna kvittra. Det kommer att bli sommar snart.

Jag kan inte annat än säga att jag är väldigt lycklig just nu. Även om jag ibland får så mycket känslor i kroppen att jag tror att jag ska sprängas. För bland all lycka finns det vemod och sorg. Saknad över sådant man haft och upplevt och som inte kan komma tillbaka eller bli på samma sätt igen. Jag försöker att glädjas över det jag har för jag vet aldrig hur länge jag kommer att ha det. Jag försöker att leva i nuet. Jag försöker hitta en balans mellan att vårda minnen och lämna plats för nya.

Hur kan det rymmas så mycket känslor en sådan liten Kattis?

2 comments:

Sassi said...

Låter som en bra inställning, att leva i nuet och ta vara på allt som är och finns här och nu. Blir så glad när jag hör andra som är glada och lyckliga. Fortsätt så!!!

A-K said...

Livet är gott just nu! Jag är också glad!...fast sliten, nu får jag ta lite hårdmånad tror jag...