Monday, April 28, 2008

Hårslampa

Igår, mina vänner, var det hårt med hårdmånad. Eftersom jag chokladprovade i måndags och åt götta på lördag kväll (en Sarah Bernard, en kaka och lite phishfood. Rätt ok facit) fick jag inte äta götta igår. Hårt med tanke på att jag sprang två mil och i vanliga fall brukar trycka i mig en kaka direkt efter ett långpass. Ingen kaka igår alltså. Jag fick nöja mig med russin och jordnötter. Dessutom var jag grymt sugen på en lakritspuck när vi senare handlade apelsiner. Men när kvällen kom och jag hade överlevt var jag så stolt när jag åt fruktsallad till efterrätt. Fruktsallad, turkisk youghurt och honung. Det överlever man gott på!

Jag tror jag har hittat en frisör. Hon pratade mer än jag har hört någon annan frisör, kanske till och med människa, göra förut. Och hon var rolig. Stort plus hos Kattis.
Jag har alltid slampat runt med olika frisörer och aldrig gått till samma mer än två gånger i rad. Det som är jobbigt då är de som ska småprata och fråga vad man håller på med. Klipp mig bara. Känns konversationen naturlig så ok. Men annars låt mig bara vara ifred. Jag är fullt nöjd med att inte prata. Med den här frisören kändes det som att vara på en förfest. Jag skrattade, hon skrattade och killarna bredvid försökte hoppa in i konversationen. Så ska det vara.
hit kan jag nog gå tillbaka.

No comments: