Monday, April 7, 2008

Har du en mage?

I veckan kommenterade min chef att jag visade magen. Oj sa jag, det är inte meningen. Och så drog jag ner min tröja, egentligen ganska oberörd. Men i fredags då kom det igen:

Chef: Du får då inte ha sånna där byxor på dig.
Jag: Va? vaddå "sånna byxor"?
Anita: Ja X (en person som jag jobbar emot) kommer att bli alldeles till sig. Du visar ju halva magen.
Jag: Äh.
Annan kollega: Men det kanske är bra. Då kanske x gör som hon säger.
Jag: Ja annars tar jag på mig byxor som går upp till revbenen.

Vad var det då för tröja jag hade på mig? En långärmad tight som oftast går ända ner till mina ganska lågt skurna jeans. Det är kläder som jag ofta har. Enkla, men ganska cleana. Jag var tvungen att fråga kollegan vsom skrattade och sa att tanterna är avundsjuka.
Glipan som ibland blir är max 5 cm, oftast bara någon cm. För vissa är det halva magen.
Själv tänker jag att det inte spelar så stor roll. För jag kan erkänna: Ja, jag har en mage!

1 comment:

Anonymous said...

Jag också! And I'm proud of it! ;-)