Friday, April 25, 2008

Hur går det med hårdmånaden?

Åh min blogg är så munter. Döden, döden, döden. Nej nu ska vi gå till ytligheter.
Hur går hårdmånaden för er? För mig går den ypperligt. Inget fusk från min sida. Fast det blev ju lite illa med träningen förra veckan och allt som jag goffade i mig under helgen. Men det är ju faktiskt tillåtet. Den här veckan hade vi chokladprovning med jobbet i måndags och därför får jag äta götta bara en dag i helgen och även försöka hålla den rätt spartansk. Jag har även tänkt mig en låååång löptur i helgen. Och utflykt så klart!
Inte en droppe alkohol ska intas. Jag känner mig kanske lite fräschare än vanligt. Pojkvän, som ju också hoppade på hårdmånaden och kanske såg den som en större grej än jag, har dessutom gått ner i vikt.

Expressen hade idag ett test med ”enkla men avslöjande frågor” på om man rör sig för lite.

1. Kan du gå uppför en lätt uppförsbacke utan problem?
2. Kan du resa dig från en stol utan att ta spjärn med händerna?
3. Kan du gå fyra trappor upp i ett hus utan att stanna och vila på vägen?
4. Kan du leka med barnen – utan att känna att du blir helt slut?

Det var nog ett rätt bra test. Det är svårt att komma undan de frågorna. Det är ju ett faktum att många människor har för dålig kondition för att klara av jobbet på ett bra sätt. Man kan hitta något sätt att träna som passar alla. Man måste inte springa eller träna på gym. Promenader är ju dessutom extra härliga just nu. Jag känner lite för det här som med litteratur. Det finns böcker för alla precis som det finns träningsformer för alla. Kom ihåg att det viktigaste är att ha kul.
Hej jag är en moraltant, som har (den av pojkvän döpta) piratblus på mig.

Ja, det där var en disclaimer.

3 comments:

Sassi said...

Hur det går med hårdmånaden?
Det går så där, tycker jag ;)Har just petat i mig en pralin och hällt upp en Guiness :D

Kattis said...

Men det funkar så länge du bara dricker öl idag och äter/ätit götta högst två dagar i veckan. Det är en hårdmånad, inte terrormånad.

Sassi said...

Men du vet väl hur jag lever ;)