Saturday, April 12, 2008

Fart på Kattis

Oj vilken fart det har varit på mig idag. Började med att sova 12 timmar. Underbart. Jag älskar helgerna när jag kan sova igen lite tid. Sen åt jag jättegod frukost bestående av hårdbrödmackor med ägg och en blåbärssmoothie.
Så småningom traskade vi ner på stan och jag köpte två nya sportbh:ar. Välbehövligt! Jag hittade även en cardigan och en top på MQ. MQ är min nya favoritaffär. Dyrare än HM och Gina och därmed slipper man slåss för att prova. Men ändå bra utbud. Efteråt gick vi hem och bytte däck på Dexter. Machopoäng! Jag blev görsmutsig och hade till och med smuts i ansiktet (eftersom jag var tvungen att blåsa ut snor genom att bara hålla för ett finger. Ännu mer machopoäng). Sen var det tvätt och samtidigt passade jag även på att städa sopskåpet och handtvätta lite kläder som inte får maskintvättas. Nu ska jag läsa medan pojkvän lagar mat, själv ska jag göra efterrätten. Tänkte mig en liten hallon/björnbär smulpaj (bestående av grahamsmjöl och fullkornshavregryn bla) och en ännu mindre äpple och kanelsmulpaj.
Sen, sen ska jag bara lata mig. Och jag hoppas kunna sova 12 timmar i natt också och givetvis äta en lyxfrukost på söndag med.

2 comments:

Anonymous said...

Snart är det fest o dans Kattis:-) Ska bli kul det! Vilka blir vi? och vart ska vi?
Kram

Katarina Bildström said...

Piggelino verkar inte riktigt vilja fungera. Men det verkar som om du inte bara vilat utan kört ett riktigt häftigt löparpass också! Kul! Jag väntar bara på att få komma in på din träningssida och se vart du sprang och hur det gick... :P