Wednesday, April 2, 2008

Jag har ingen fritid

Jag har ingen fritid på veckorna. Har någon missat att jag inte har fritid på veckorna? Du där, har du missat min brist på fritid på veckorna? Bra då är det etablerat. Kan någon då svara på hur jag ska hinna diska (det är min tur att diska) inför besöket på fredag som kommer vid kanske 16?
Själv kommer jag hem 18. Fredagen går alltså inte diska på.
Idag sover jag inte hemma. Detta lämnar torsdag. Då kommer jag hem 18. Går till träningen 19 och innan dess ska jag förbereda fredagen och kvällsmaten. Kommer hem 21.15 duschar, äter och lägger mig ca 22.15. När när när ska jag hinna diska?
Nej det går ju inte. För jag har ingen fritid.

Och att strunta i träningen är ju bara uteslutet. Besöket (och jag) får stå ut med hur det ser ut.

4 comments:

Katarina Bildström said...

Hey, bruden. Du är ju 73% boknörd. Du tränar fantastiskt bra och mycket. Du har visst fritid.

Det du saknar är Tråk-tid då du gör tråk-saker. Som typ diska.

Visst känns det bättre att känna att man har för lite tråktid än fritid?

Kattis said...

katarina: åh vad sant! Jag vill härmed ändra uttrycket fritid till tråk-tid. Jag har ingen tråk-tid. Jag har ingen tråk-tid alls! Ja, det känns genast bättre.

Anonymous said...

Släng disken:-)

Anonymous said...

anonym: Jag kanske kan gömma den under ett skynke? Jag är för snål för att slänga den.