Wednesday, April 9, 2008

Jag är inte duktig

Jag har fått i uppdrag att hålla i en utbildning. Min chef är dock skeptisk och mumlar om att jag har ombetts hålla utbildningen för att personen som gav mig uppdraget ska kunna skylla på mig om personerna som får gå den inte lär sig tillräckligt. Jag blev stirrig när jag hörde det. Är det hon som bara tycker att det är fånigt och kör lite ”surt sa räven”? Eller bör jag lära mig att tänka och se mer strategiskt? Utveckla lite mer paranoia? Uppdragspersonen verkar inte vara så. Fast det kanske bara är jag som är för naiv?

Det snöar ute. Flingor som yr åt alla möjliga håll. Uppåt, åt sidan men så klart mest nedåt. Jag lägger hakan i handen och tittar ut. Mina händer luktar lätt av handsprit.
Igår när jag sprang snöade det också. Flingor som yrde och kylde ner ett rödfammigt ansikte. Varv på varv på en allt mer vit löparbana där fotavtryck bildade en stig. Det är fint att man kan tycka att något som är så jobbigt att magen blir i uppror ändå är meditativt och härligt. Att veta att många andra sitter inne och tittar på tv men ändå tycka att det här är mycket bättre. Det är ju bara 40 minuter och sen en hel kväll i mys. Många säger att de inte orkar träna. Jag undrar hur orkar de med när de inte tränar? Jag är inte duktig som tränar, jag är egoistisk. Det får mig att må så mycket bättre. När man har insett det, då är det kul att träna. Då är det underbart att komma iväg och springa i snöovädet.

1 comment:

Katarina Bildström said...

Ah, jag känner klart igen mig. Bra skrivet! Träning är inte duktighet, det är sökandet efter en äkta och okonstlad känsla av Feel Good.