Wednesday, April 2, 2008

Hårt

Idag börjar hårdmånaden. Hårdmånaden gäller fram till 1 maj. Det här är reglerna för hårdmånaden:

Inget götta i veckorna (med götta menas godis, glass, kakor, dricka osv).
Alkohol max en gång i veckan och då mycket måttlig konsumtion.
Inget vitt bröd.
Ingen pizza, hamburgare eller annan snabbmat.
Inge chips eller liknande.
Götta på helgerna (fre+lör eller lör+ sön. Helgen har INTE tre dagar) konsumeras med måtta och hålles med fördel till fruktsallad, smoothie osv.

Var det inget mer? Jag som tyckte att jag hade fler regler. Det där ser ju inte speciellt svårt ut. Nåväl, jag ska hålla det också.

7 comments:

Katarina Bildström said...

Spännande! Ser fram emot rapport i ämnet. Jag tror du kommer att klara det tokbra. Jag har samma regler och håller mig till de där reglerna ganska bra. Åtminstone till 90%. Det är bara en burk med jordnötssmör (inköpt för helgfrossan) som jag råkat ta lite för mycket av igår...

Kattis said...

katarina: det är ju ungefär det jag går efter annars. Fast nu stramar jag upp lite. Inge långhelger och ingen ruta mörk choklad om det är "synd" om mig. Det stora är väl att även pojkvän ska följa reglerna. Voppi!

Sassi said...

Jag kan nog hänga på några punkter.
Inge götta i veckorna - hur svårt kan de va???
Inge vitt bröd - enkelt
Ingen pizza, hamburgare eller annan snabbmat - lätt att jag klarar.
Inge chips eller liknande - lättaste hitills. Tycker inte ens om chips.
De är de där med alkohol som skapar problem...

Kattis said...

sassi: jag kommer dricka alkohol 2 gånger under en månad. Egentligen tycker jag det är dåligt också. Och det är enkelt på papper men du som idrottsintresserad vet att inga segrar vinns på papper.

A-K said...

Oj jag vill också hänga på...förrutom alkoholen...jag är trots allt student!

Anonymous said...

Jag är på! Jag har faktiskt redan börjat. I helgen åt jag bara godis på lördagen och det var inte ens min vanliga Frossa Tills Du Rullar Fram Och Säger Att Du Aldrig Mer Ska Äta Godis! En halv mörk choklad och så halva Smarties-tuben som minstingen glömde bort någon gång före jul.

F-n om jag inte ska lyckas ta mig ner åtminstone 3 kilo till halvmaran! Med mina skröpligt åldriga knän och benhinnor lär jag ju inte ta mig runt snabbare än 2.30 tim. Men blir det 2.40 bara för att jag väger skulle jag bli förkrossad! Man är väl ingen soffsittare heller!

Kattis said...

åh hörrni vad kul att ni är på! Vi kör avrapportering en gång i veckan. Nu jävlar!