Wednesday, April 30, 2008

Slut på det hårda

Dagen innan en helgdag och det vimlar av militärer på tåget. De tittar ut och ooh:ar över att snön är borta. De suckar och pekar på träden som fylls av löv på väg att slå ut. Jag har trängt ihop mig med mitt resekit för att få plats i stället för att kunna bre ut mig som vanligt, men ler ändå ner i boken när jag hör deras glädje över den annalkande sommaren.

Igår var sista avsnitt av klass 9a. Jag började grina när det visade sig att de var bäst i Sverige på matte. Jag kommer att sakna dem, eleverna och lärarna. Förhoppningsvis kommer i alla fall Boston tea party tillbaka snart så har jag något bra på tv att följa. Det är ju knapert med serier också nu, vi har sett ikapp det mesta. Vi håller på att spara på oss lite battlestar-avsnitt så vi kan ha marathon. Är det ingen som har någon bra serie att tipsa om?

Jag längtar tills jag slutar. Då ska jag åka hem och träffa vänner och gå ut och äta. Jag ska nog banne mig beställa en Frozen margarita också. Hårdmånaden är över!

1 comment:

Katarina Bildström said...

Grattis! Lidandet är över! Nu förtjänar du att fira med lite götta, som du kallar det?