Tuesday, April 8, 2008

Hur går det?

Första veckan på hårdmånaden. Götta bara på söndagen (blåbärssmulpaj och B&J Phishfood) men så drack jag ju alkohol på lördagen. En sak som förvånar mig är att vitt bröd är det jag får tänka mest på. Måste tänka noga när jag fikar, både på jobbet och stan. Jag som knappt äter mjukt bröd.
Men första veckan gick som en dans. Och i helgen ska jag inte konsumera alkohol. Förhoppningsvis kan hårdmånaden rensa kroppen lite och göra att jag går ner lite.
Hur funkade första veckan för er som hoppade på hårdmånaden?

7 comments:

Katarina Bildström said...

Jag hoppade inte på hårdmånaden. Jag tycker jag är skitgosig och bryr mig inte om att jag är smutsig på insidan och behöver renas. :P

Fast jag syndar ändå inte så värst mycket... säger vi.

Sassi said...

Det gick ju hur bra som helst, de vet du väl. Kanske bara lite choklad och några öl. inte alls så farligt. ;)

Malin said...

Smutsig på insidan! Agh! Låter som värsta syndiga... ;)

A-K said...

Jag har druckit alkohol och blivit sjuk + fått bröstsmärtor! :( inte så bra med andra ord *ynkon*

Kattis said...

katarina och malin: japp, den fräscha maten är vägen till frälsning och Gud ;)

a-k: eläde. Inte lätt när man är ynkon. Men nya tag snart. och du med sassi!

Anonymous said...

Inget vitt bröd, förutom den där sociala brödbiten på jobbet. Ska vi kapa nästa möte och ta med oss frukt?

Resultat för helgen: 1/2 mörk chokladkaka 70% samt 1 påse chips. Mycket chips blev det... Men inget sött så jag var (nästan) glad och snäll hela helgen. Söndagar verkar vara dagar då jag helt enkelt får stå ut med att jag är en sur bitch.

Anonymous said...

kollegan: jag börjar härmed min fruktkampanj! Låt oss driva den tillsammans.
Söndagar är dagen Gud glömde. Ångest kommer som ett brev på posten.
Men ryktet säger att du var på sockerjakt idag. Håll ut! Snart är hårdmånaden slut!