Thursday, June 19, 2008

Bös

Efter ännu ett försenat tåg är jag beredd att käka upp en hatt, eller göra något annat meningslöst, om det skulle innebära att jag fick kontroll över mitt liv igen. Många förstår nog inte varför jag jagar upp mig så. Men enligt Antonovskys teori om KASAM finns det få saker som stressar människor så som brist på kontroll. Och att se tiden rinna iväg medan man väntar/sitter på ett stillastående tåg, då känner man inte mycket kontroll. Jag är beredd att hålla med.
Vadfan är det som gör tågen så sena mitt i sommaren?

Midsommar verkar bli hemma. Vi har blivit inbjudna på fester men känner oss som trötta pensionärer och orkar inte åka någonstans. Jag vet inte ens om jag orkar masa mig till systemet och köpa lite desertvin som jag kan äta till eventuella jordgubbar. Det är ju så mycket folk! Och det vore ändå bättre om jag inte drack en massa onödiga kalorier.

Telia är dumma och släpper ingen information om i-phone. De jävlarna. Själv ska jag till tandläkaren nu. För övrigt väntar jag och hoppas på ett telefonsamtal snart. Håll tummarna.

3 comments:

Anonymous said...

I södra Sverige är tågen sena p g a att man bytt till sommartidtabell. Det är samma visa varje gång det blir ny tidtabell. Dessutom är de även sena p g a att man har byggt om från enkelspår till dubbelspår. Det som skulle göra min resa ca 5 min snabbare har i stället gjort den 15 min längre, och så förblir det i åtminstone en vecka till. Jippie! (ironisk? jag?)

Anonymous said...

haha jag förstår dig till fullo! På NZ räknade vi på ungefär hur mycket vi väntade på bussar.. (hade man tur var dom bara 1 timme sena, ibland kom dom inte alls.. men det var fin natur o fint väder där iaf *s*) Äckligt många dagar blev det! Hoppas ni får det skönt imorgon, oavsett vad ni tar er för, eller inte tar er för. Kram!

Kattis said...

linda: jag lider med dig, fellow pendlare.

ulrika:Du med. Och träffas snart igen!