Tuesday, June 10, 2008

En i-phone till Kattis

Det är äntligen klart. 11 juli kommer den till Sverige, den efterlängtade i-phone. Thank god säger Kattis. Min telefon håller nämligen på att falla i bitar och har dessutom ett sjukt dåligt batteri. Den stackars mobilen längtar efter att gå i pension och borde med rätta få göra det snart. Den är trots allt mycket äldre än de flesta mobiler. I mobilår är den väl ca 200 år.

Förresten kan jag rapportera att jag känner mig lite tröttare och sover sämre än vanligt. Antagligen beror det på att jag inte tränar. Den naturliga latheten gör att jag mår sämre. Är det inte dags att evolvera bort den?
Jag letar desperat efter en träningsstruktur och kastar ilskna blickar mot Friskis sommarschema som gör att jag inte kan styra upp tillvaron med lite pass ibland. Bittert att tjocka på sig lagom till bikinisäsongen.
Igår skulle jag ju ha tränat box men passet blev inställt. I stället lämnade jag igen en bok och handlade tunnbröd som jag sedan åt och tyckte synd om mig själv. Bra gjort. Då blir jag säkert vältränad.

Hårdmånaden börjar NU. Och ingen alkohol i helgen!

No comments: