Monday, June 23, 2008

Vilken midsommar

Oj, det blev en händelserik midsommar. På vägen till festen blev Knubbeluring akut sjuk. Fläktremmen ville inte alls vara med och jag fick panik, ont i magen och tänkte att han kommer att dö. Ringde till sambo som fick komma och bogsera oss. Idag ska jag därför ringa en bilfirma för att senare i veckan ta honom dit. Usch vad nervöst.
Med den uppladdningen var jag ganska uppe i varv när jag kom till festen. När det sedan plockades fram snaps kan alla räkna ut vad som hände.
Kattis, det finns en anledning till att du inte ska dricka sprit på det viset! Nåväl, kul hade jag, även om jag hade mindre kul dagen efter. Berodde det på att jag drack mycket, eller kanske på att jag sov ca 4 timmar? Vem kan säga. Det kan i alla fall sägas att ingen kan vara bakfull som jag. Fast det var faktiskt inte så illa. Jag ville bara dö de där två timmarna innan 13. Inte alls som den dagen jag satt i farföräldrarnas stuga och inte ens kunde spela yatzy.
Vi åt i alla fall den överlägset bästa bakfyllematen. Ruccolapastan på italienska. Somliga köper pizza eller hamburgare. Själv mår jag ännu mer illa av det. Tacka vet jag Gävles bästa pasta.

Så efter ett litet avsteg fortsätter nu hårdmånaden. Och träningen…jag behöver peppas. Peppa mig så jag kommer igång med träningen. Jag behöver den för att få energi. Jag känner hur jag långsamt tappar.

4 comments:

Sassi said...

Pepp pepp Pepp!!!
Kopm igen sambo, du kan, du vill, du SKA!!! precis som jag :D
Afro ikväll för mig.

qylva said...

Mega pepping! DU SKA TRÄNA! hötter med fingret som värsta nazitjejen.

Du kanske inte tycker att du ska dricka sprit, men det tycker M och jag. Du blir så rolig :P
Bits, dansar och mummlar

Sassi said...

Jag tycker också att sambo kan dricka sprit. Sambo behöver se hur min värld är... :D

Katarina Bildström said...

Jag har semester från och med nästa vecka. Om du tvättar Bonk & smörjer kedjan så får du låna honom en månad, då kan vi cykla till Café furiren och fika ursinnigt. Blir du trött i benen får du prova Racer.