Thursday, June 26, 2008

Gustav Vasa var moderiktig

En av personerna som jag jobbar emot är så skön. Vi satt och pratade om frisyrer och då berättade han om en frisyr som han haft när han var yngre. Han kallade den Gustav Vasa-frisyr. Jag började gapskratta och satt och fnissade i säkert 5 minuter efter det. Det är en sådan bra beskrivning för jag kan precis se det framför mig. En pottpage. Att han sedan är rätt stor gör det bara ännu roligare. Jag ser honom framför mig i sin pottpage. Så underbart.

Nu har jag tackat ja till andra jobbet. Det känns jättebra samtidigt som jag kan känna lite vemod (annars skulle jag väl inte vara Kattis). Desl tycker jag synd om cheferna här som hamnar i en knepig situation. Dels finns det väldigt mycket kvar att lära här än och dels börjar jag känna att jag skapat en kontakt med mina kunder. Nu blir det till att börja om. Samtidigt tar de under 10 min att gå till nya jobbet. Jämför med ca 1.5 timmar att ta sig till nuvarande.

1 comment:

Katarina Bildström said...

Äh, det är ju bara att köra på. Nu får du massor med tid över till träning och annat kul... Grattis!