Thursday, June 5, 2008

Jag också

Jag läste nyss ett tribute till Roxette. Det fick mig att minnas ett inlägg som jag började tänka på för länge sedan. Pojkvän laddade hem en spellista med de mest populära låtarna från ett antal år. När vi var inne på typ 89 eller vad det kan ha varit vimlade det av Roxettelåtar. Pojkvän suckade och ville byta. Jag å andra sidan suckade nostalgiskt och tänkte tillbaka. Jag tänkte volvo 740 med nedvevade rutor, fullt i bilen, handduken i knän, cassishalstabletter och Roxette på hög volym. Jag mindes helt enkelt min barndomsbadturer. Det var så färgstarkt att jag nästan kunde sträcka ut handen och ta på det. Alla här vet ju hur mycket bad betyder för mig. Kanske var det därför jag blev lite dimmig på ögonen när jag fick höra Roxette.
Tänk om Roxette har varit med och gjort mig till den jag idag är?

3 comments:

Sassi said...

Haha... Ja men nog kan man bli nostalgisk. Konstigt vore väl annars. Det var ju inte så att man kunde gå igenom livet på den tiden utan Roxette. De var ju överallt. Musik får en att minnas mer än vad man tror.
Pssss... vet du... säg inte till nån. Jag har en gammal Roxette skiva... :D

Saga said...

Klart de har format dig till den du är idag! :) Jag har allt att tacka (och förbanna) Roxette ;)

A-K said...

I'm gonna get dressed *bam bam* for success *ylar*