Monday, June 2, 2008

Glassrecept kommer snart

Vissa människor rör mer på sig på sommaren. De går mer, cyklar, ger sig ut och springer. Sådan är inte jag. Jag tappar rutinerna i stället. Jag vill äta glass, lata mig och dricka drinkar. Jag vill läsa böcker och utflykta. Lusten att jobba är väl inte direkt överväldigande.

Här på jobbet är det sjukt varmt. Fläkten aka skördetröskan är fortfarande kvar. Förutom att låta spyr den även ut värme. Fönstren på mitt kontor går inte att öppna så jag tackar min lyckliga stjärna att jag har tofflor och linne idag. Mental note: ta inte långärmat utan kör lager på lager på det här kontoret.
Jag står stilla på kontoret och försöker reglera kroppstemperaturen. Samtidigt håller de på med golvvård här i korridoren. Jag kikar nyfiket på utrustningen när jag går förbi och nickar lite imponerat när jag ser modellen på singelsnurran. Det känns lite overkligt att jag inte behöver jobba med sånt där längre. Jag må klaga på jobbet men jag är ändå glad över det. Det är lätt det bästa jobbet jag har haft. Tur är väl det. Lägger man pengar på att utbilda sig får man väl hoppas att det lönar sig.

Och nu spelar de Madonna på radion också. Fett med bra asså!

Glassen blev sjukt god så jag ska göra mänskligheten en tjänst och sprida det vidare. Aj pröööömis.

No comments: