Tuesday, February 20, 2007

9.00 tisdag morgon

I morse vaknade jag 9 av att det bankade på dörren. Jag förstod först inte vad det var som lät och sprang upp och försökte stänga av väckarklockan. Sen när jag hörde att en nyckel sattes i låsen for jag runt och slet på min första par byxor som låg slängda bredvid sängen. In kommer två gubbar.
- Hallååå. Oj var du hemma.
Ja uppenbarligen.
- Oj väckte vi dig?
- Ja. säger jag och blinkar förvirrat.
- Ja det är visst många som är hemma och sover idag. Vi var runt igår också men då var det inte lika många.
Gubbarna pekar på en radondosa som de ska sätta upp. Jag jobbar hårt för att kontrollera mitt morgonjag som vill slita deras kroppar i stycken och sätta eld på dem. Jag tuggar lätt på underläppen över denna förvåning över att studenter sover klockan 9 på morgonen. Hemma. Jag muttrar något och sätter mig på sängen. När de går ber gubben om ursäkt och säger att jag kanske kan somna om.
Jag försöker lugna ner mig själv och tänker att han i alla fall bad om ursäkt. Jag somnar så klart inte om.

3 comments:

Saga said...

Du var åtminstone inte naken, som en annan var i en liknande situation... ;)

Katarina Bildström said...

Ibland tror man att de där gubbarna klamsar in I HOPP om att få se en halvnaken ung student-tjej.

Anonymous said...

Tjo, jag har ny blogg. Ta gärna bort den gamla länken.