Sunday, February 25, 2007

Hostjävel.

Det blev ingen utflykt. Pojkvän hade feber och hosta och nu har han dessutom gett mig hosta. Jag hatar att få hosta. Det gör alltid ont i lungorna och luftvägarna när slemmet slits loss. Dessutom hostas jag nästan alltid så jag kräks. Jag kallar det bullemihosta. Det här medför så klart att jag försöker låta bli att hosta. Slutsats: slemmet blir kvar.
Läkemedelsmonompolet gör dessutom att vi inte kan handla något slemlössande. Kvar blir mina egna påhittade huskurer. Så nu dricker jag ingefärsvatten med honung. Det inbillar jag mig lindrar lite. Eller så är det placebo. Men vem bryr sig så länge det känns bättre?!
Bittrast känns att jag inte kan träna. Jag vill träna! Jag villvillvill!

5 comments:

Anonymous said...

Har du nåt recept på den där varma chokladen? Den lät spännande. Hoppas du frisknar till snart, jag har fått ont i knät och håller på att bli helt galen eftersom man i princip inte kan göra nånting fysiskt aktivt alls med knäont... och definitivt inte springa. GAAAAH!

Kattis said...

Jag höftar (som vanligt) när jag gör den. Men ungefär:
1 mugg mjölk
1 tsk kakao
1 knivsudd cayennepeppar
1 dryg tsk honung.

Ja elände är det! Hoppas du kryar på dig...och jag med.

Katarina Bildström said...

Ah! Jag vet hur det känns att vara sjuk och inte kunna träna! Jättefrustrerande...!

Hoppas ni båda blir bra snart!

Anonymous said...

Eländigt att inte kunna träna, helst när man leker Biggest Loser!! *bitter*

Sassi said...

Krya på dig!!!