Friday, February 2, 2007

Kattis hjärta Rocky.

Jag älskar machoscener. Bland mina favoriter är när Rambo häver krut i ett sår och spränger det (så klart för att bränna ur allt skadligt ur det. Totalt logiskt!). En annan favorit är Rocky 4 som turligt nog går på tv just nu. Där är det de parallella träningsscenerna så får mig att skratta förtjust, högt för mig själv. Den onde ryssen springer på löpband, använder konstiga gymmaskiner och dopar sig. Rocky å anda sidan pulsar i snön, bär stockar och lyfter sina kompisar som sitter i en vagn! Kan det bli bättre?! Tipsa gärna om machoscener som ni tror att jag skulle uppskatta. Vad som är bra? Jo när scenerna är övermacho utmanas det det rådande maskulina idealet (flashigare uttryckt: den hegemoniska maskuliniteten) och that I'm all for! Dessutom vill jag också spränga sår!

2 comments:

Anonymous said...

En grym machokommentar är från Rovdjuret där en karaktär säger till en annan "You're bleeding, man!" och killen svarar "I ain't got time to bleed."

Kattis said...

Åh ja den älskar jag också! :D